Veel gestelde vragen
Enkele veelgestelde vragen
Doorlooptijden: De verwerkingstijd begint wanneer we jouw film ontvangen, niet wanneer je de bestelling plaatst. De duur kan variëren afhankelijk van hoe druk we het hebben. Maar over het algemeen het je de scans van je film de volgende dag wel in huis.
Zwart-wit: Ontwikkelen we nog ouderwets met de hand. We besteden veel zorg aan elke film, waarbij we de ontwikkelaar desgewenst zorgvuldig afstemmen voor de beste resultaten. Daarom vragen we je om ons de tijd en ruimte te geven om dit proces goed uit te voeren.
Pushing en pulling van films: We raden af om meer dan twee stops te pushen of te pullen, vooral bij kleurenfilm. De kleurenfilm moet in dit geval handmatig worden verwerkt, wat extra tijd en kosten met zich meebrengt.
Pushing en pulling van zwart-wit: Twee stops zijn nog prima te verwerken. Gelieve geen grote stappen zoals drie stops of meer te gebruiken, ondanks wat je online leest. Dit kan ertoe leiden dat we de service weigeren, omdat de extra kosten vaak niet wenselijk zijn en we je geen resultaten van lage kwaliteit willen geven. (Als je dit toch echt wilt proberen, neem contact met ons op over de mogelijkheid om je films zelf te ontwikkelen!)
Krijg ik ook printjes van mijn foto’s Wij printen zelf geen foto’s. in de wetransfer met je foto’s die je ontvangt zit een linkje naar de website van onze collega’s. Die drukken met alle liefde jouw foto’s af op echt fotopapier en met de beste kwaliteit.